Dutch Veeky Forumsizens. I have been given an assignment to read a book written in Dutch (i am from belgium)...

Dutch Veeky Forumsizens. I have been given an assignment to read a book written in Dutch (i am from belgium). I want to read some Harry Mulisch but i dont know if I should read "De aanslag" or "Siegfried". What are your experiences with his books?

Nothing? Come on guys!

getting kinda dissapointed in here

Not much of a Mulisch fan, De Aanslag is good but my favourite is De Elementen, check this one out and veel geluk.

thx

I've read De Aanslag en het is gewoon zo'n jank boek over de tweede wereld oorlog waar zo'n beetje de hele godganse Nederlandse literatuur die je op school moet lezen uit bestaat.
En Jezus, na een half uur al gaan huilen en telleurgesteld zijn op Veeky Forums. Sterf aan een ijskoude bloedkanker bloedprop.

nescio

kan toch moeilijk gewoon bump schrijven zoals de rest van de kankermongolen op dit schijteboard?

Nu er toch een Nederlandse draad is, wat zijn jullie favoriete Nederlandse boeken?
De mijne zijn Een Vlucht Regenwulpen van 't Hart en De Stille Kracht van Couperus.

What a fucking ugly language lole

vond "De vlaamse leeuw" van Conciensce wel goed.

Dus gewoon allebei niet
>Doe iets kanker
>Doe iets kanker maar meer homosensueler
Wees een lul, doe gewoon nul
Onironisch: Geen.
>Op mijn eigen in ontwikkeling zijnde fictie en non-fictie omvattende inspiratie voor een {ja een, geen tik onvolkomenheid} mensheid met werktitel: "Het verhaal dat niet verteld kan worden.". Alleen staat mij werk voor mijn nieuwe Poli-religieus-tieke partij Uiterste Desparatie" in de weg om de eerste zin af te maken.
How dare you criticise that piece pure poetry.

Mulisch is shit and Jewish.

NESCIO
E
S
C
I
O

Couperus? Die zoetzappige proza is iets wat mij nooit aansprak. W.F. Hermans, Multatuli, Hugo Claus, sommige werken van Joost Zwagerman.
Overigens zou ik als ik jou was iets lezen als "Nooit meer slapen" of zoals hier genoemd "De Elementen".

En welke Nederlandse literatuur heb jij gelezen behalve hetgene wat de 'grote drie' geschreven hebben? Oh, juist, niks.

Joh dat zei ik zelf al:
>waar zo'n beetje de hele godganse Nederlandse literatuur die je op school moet lezen uit bestaat.
>die je op school moet lezen uit bestaat.
Maar je bent wel kanker slim om dat uit te lichten en een Schultenbrause na na blaf er achter te plakken. En dat is de laatste waarheid.

Tja, dat krijg je als je een VMBOertje bent. Daar kan school weinig aan doen.

Sorry om dat te horen, mooi en moedig dat je dit deelt.

I really like the sound of Dutch actually, Flemish accents sound nicer because they're not as harsh.

t. half vlamming

volbloed vlaming (OP here)

I had to read "De aanslag" for school, it's pretty good and easy to analyse if you have to do any work related to its content

Literally English's most closely related language.

Well, they were both born from german babies falling on their heads

It disabled our Scat-Gene and enabled us to make mills to pump water instead of our Peni.

I'm not a german lad, I'm actually from Brazil. The Netherlands have the honor of being like one of the 3 countries we actually beat at something kek

Doe je eigen fucking huiswerk godverdomse klote normie.

>Nederlandse boeken

I only read in English and it really works wonders for my Dutch...

Unironically sounds much better when spoken

seconded