General info on crypto trading

Hey guys I have a few questions on trading crypto but wanna explain my situation at first...
>full-time student
>live on gov money (germany)
>650 euros per month + 190€ childcare money from my mom (she will get it until im 21 or 23 or something)
>literally dont spend money on anything
>have about 3k Euros laying around
>would like to make some money trading crypto

So my questions would be:
How much time do I have to spend per day to make it?
How available do I have to be or how fast do I have to react to crashes/rises etc?
Where should I start?
Should I invest in something long term or trade a lot?
How do I improve?
Any coins you recommend right now to hold or trade?

Thanks guys I hope some advice will slip through the autistic insults.

Dump your 3K on BTC/ETH. Don't trade don't go for shitcoins. Spend you time studying for your degree and your relative gains will be higher then half of Veeky Forums betting on shitcoins that never go anywhere. Only a few get big gains vs BTC with shitcoins due to a combination of research and luck. Since even promising new tech can crash hard and fail.

90% of people trading lose relative to bitcoin. Just buy bitcoin and ethereum and hold jesus

K thx. Price of btc doesn't seem good right now to buy though, will there be a correction and should I wait? Don't want to go allin on ATH.

Same question to you as to

just HODL

NO ONE KNOWS IF IT WILL CORRECT OR WHEN OR HOW MUCH STOP ASKING FUCK

This is sound advice. I started back in August, invested about $20k on various shitcoins. Now have $60k but it took me a lot of time and effort, and I was lucky.

>mfw should have just invested it all in BTC

I think BTC is a better bet than ETH to be honest, it's about to hit the big time with NASDAQ etc.

just buy now and forget about it
doesn't really matter in the long run

Ok

Just keep waiting man. Don't ever stop waiting. Even once it hits 20k just wait.

Okay thanks guys I will do that.
Last question: Where should I buy and where should I make a wallet?

You should always store in a wallet. Use electrum for BTC and myetherwallet for ETH. Be safe with your keys. Do some reading on how to safely store them (offline paper wallet etc).

deutscher hier der ebenfalls bald bafög bekommt.

wie willst das machen zwecks maximales vermögen von 7500 euro? klar, solange du die cryptos hälst weiß der staat von garnichts. aber falls du ordentlich gewinne einfährst und die dir irgendwann auszahlen lässt kann ich mir vorstellen dass das finanzamt wissen will woher du das geld hast.
Hast du diesbezüglich schon einen Plan?

Zu deinen Fragen:

Ich würde dir raten so viel Geld in Kryptos zu investieren, wie du auch bereit bist komplett zu verlieren. Du darfst zu dem investierten Geld keine Bindung haben, ab dem Zeitpunkt der Investition sollte es für dich wie verloren gelten.
Daytraden oder so einen Quatsch würde ich lassen, erstens zahlst du hier in Deutschland Steuern auf Daytraden und zweitens schaffen das die wenigsten so Gewinne zu erwirtschaften.
Buy and Hold ist hier die Devise. Lass die Investitionen einfach laufen.

Für mich vielversprechende Coins sind IOTA und REQ. Allgemein wenn du viel Gewinn erwirtschaften willst solltest du auf Coins setzen die noch nicht 100% oder mehr im Wert gestiegen sind (Deshalb fällt z.b. IOTA eigentlich raus, kannst dir trotzdem mal angucken). Les dich da selber ein und wähl die für dich am vielversprechendsten aus.

I've been doing that since about 4K lol. Muh entry point!

falls du eher auf weniger risiko gehen willst, dann investier einfach in btc oder eth wie schon andere hier empfohlen haben. Die sind schon so etabliert, einen totalverlust wirst du so mit sicherheit nicht haben. allerdings auch nicht einen potenziell so hohen gewinn

Risiko ist immer mit Gewinn verbunden, das kannst du dir allgemein merken. Der Satz gilt immer.

Danke! Also einen richtigen Plan habe ich nicht, werde das wohl einfach aussitzen bzw irgendwie dann über meine Eltern laufen lassen. Kenne sehr viele die selbst ihr Einkommen auf das Konto ihrer Eltern schicken, damit das Bafög Amt nix mitbekommt bzw irgendwelche anderen Dinge kaufen (anlegen) etc...

Welche Seiten zum kaufen/verkaufen und halten würdest du persönlich empfehlen? Gibt es da bestimmte gute für Europa/Deutsxhland?

Also generell kann man da bitcoin.de empfehlen.
Wenn du dir ein Fidor Bank Konto erstellst kannst du so ohne Probleme immer direkt Bitcoins kaufen und mit den Bitcoins dann andere Altcoins auf den großen Exchanges (z.b. Bitfinex etc.) kaufen

Ich persönlich hab kein Bock meine Kontodaten auf irgendner Seite anzugeben, oder mir ein Fidor Bank Konto zu erstellen, deshalb kauf ich immer auf anycoindirect.eu

Da sind die Gebühren höher als bei bitcoin.de, aber man spart sich halt das ganze offenlegen seiner Daten etc.

Da reicht es wenn du dich anmeldest mit deinem Name und dann kannst du direkt Bitcoins/Ethereum etc. kaufen wenn du Online Banking besitzt (wovon ich stark ausgehe)

Vielen dank für deine Hilfe!

kein problem bro

Your fucking post triggered my chrome into translating the page. Wtf

Bitcoin.de zusammen mit einem Fidor-Konto (ist in 5 Minuten erstellt und bestätigt) ist meine Empfehlung. Dort kaufst du BTC. Wenn du Altcoins willst dann kaufe dort ETH und schicke diese zu einer Exchange deiner Wahl

If you are in germany don't trade. Without trading it's tax free after 1 year.

Just invest and forget. Trading wastes a lot of time.