Dutch only

Dutch only

Hi all,

Zomer 2017 crypto gekocht. Zit nu dik over een ton profits maar heb een fulltime baan (was lucky met Antshares). Op 1 jan 2017 had ik echter geen crypto. Moet ik alsnog iets opgeven?

Other urls found in this thread:

belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/schenken/schenking_krijgen/belastingvrij-schenken-vrijstellingen-2017/belastingvrij-schenken-vrijstellingen-2017-
belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/vermogen_en_aanmerkelijk_belang/vermogen/wat_zijn_uw_bezittingen_en_schulden/uw_schulden/
belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/vermogen_en_aanmerkelijk_belang/vermogen/belasting_betalen_over_uw_vermogen/grondslag_sparen_en_beleggen/berekenen_belasting_over_uw_inkomsten_uit_vermogen_vanaf_2017
twitter.com/NSFWRedditVideo

Volgens mij gaat het erom wat je io 1 jan 2018 hebt. Maar ik zou gewoon niks opgeven. Lekker pas doen als je gaat uitcashen

this looks shitty desu

>Moet ik alsnog iets opgeven?
Nee, tenzij je ander vermogen had boven de 25,000 euro.

Thanks mannen :)

Nee, je waarde van 1 januari 2017 geldt

Ik zit over de 2 ton maar begin dit jaar was het nog maar 10k.

Je hoeft alleen je nettowaarde op 1 januari 2018 op te geven boven 25k, maakt niet uit waar het in zit. Je gains tellen niet mee als inkomen. Je geeft dus je salaris op in box 1 en je netto assets in box 3.

pee pee poo poo

>bitcoin goes up to 20k right before Jan 1
>crashes immediately afterswards
>come 2019, Dutch neets have to pay a wealth tax on an overinflated portfolio that no longer applies
prepare your anuses fellas you know it's coming

It will actually go up later when people get their tax returns.

Heeft iemand advies? Ik wil 10k investeren en voor longterm vasthouden. Gewoon verspreiden over top 5 coins?

Wat als je 24k hebt, je broetje 24k, je vriendin 24k etc. Dan hoef je toch eigenlijk geen flikker op te geven?

Chainlink (LINK)

-Goedkoop
-fantastisch idee
-under the radar voor veel mensen
-marketing moet nog beginnen

smartcontracts.com

nice bought 100k

Klopt. Kijk wel uit voor schenkbelasting als je het naar ze overmaakt.

where my dutchdelegate faggots at

nee bedankt ik wacht wel tot ie nog een november doet en weer 17 cent is. gaat nog een jaar duren voor deze 1% is

Slechtste advies ooit

BCH en ETH, al zou ik lang gaan en houden zonder omkijken afraden met crypto als je winst wil zien.

Voor 2018 zit ik in OMG/Kyber/ICX.

Wat dan? Wil geen panic seller worden

Koop Verge aub doe jezelf een plezier dit gaat heel hard naar $1

Heb zelf REQ, HST, GVT.
Iemand de gouden tip om volgend jaar rond deze tijd met een zak geld te zitten

XVG, ETN, BCH

Verge zit op de ATH, de bizz way van buy high sell low? Heb er een hekel aan om in te kopen als ik 120% plus zie.

DENT

Ja je geld wel verdelen over de top 5 grootste coins.

als je echt 100% save wil spelen wacht tot ETH weer

Koop een deel REQ, een deel PRL en een deel of andere top 5 coin.

>BCH
kut limburgers

Nee. Je betaald een platte 3.4% op de winst die je uit crypto behaald hebt minus 25.000 korting en minus schulden.

Nederland is een belasting paradijs voor kapitaal. Je zal waarschijnlijk deze 3.4% wel moeten betalen over het resterende bedrag maar dat zal niet al te veel zijn.

Hoe kom je aan die 3,4%?

Ik lees de hele tijd iets anders. Soms hoor ik 1,2 %, soms weer iets anders, en op de site van de belastingdienst staat 30% (maar volgens mij kijk ik verkeerd). Ik snap er geen kanker van.

> TFW slim genoeg om meer dan 1 ton in 3 maanden crypto te maken, maar te dom om belastingen te snappen.

>dutchdelegate
Wat is dit?

>1 ton in 3 maanden in crypto
>slim
alle top 10 coins kopen en niet traden maakt je nog niet slim...

wow een nl thread op biz.

kom maar door jongens, welke 3 coins gaan x10 aankomende maand.

> Slim genoeg.
> Begrijpend lezen.

...

Bitcoin Cash

Aankomende maart hoef je niks op te geven. Maart 2019 moet je opgeven wat je op 1 januari 2018 had.
Protip: studieschuld is aftrekbaar.

...

X10 weet ik niet, maar xvg is wel eentje om te hebben in je portfolio ;-)

In principe betaal je 30% over de winst die je maakt met je investeringen, dus niet het hele bedrag. De belastingdienst heeft echter geen zin om bij te houden hoeveel winst iedereen met welke investeringen maakt, dus rekenen ze net of al het vermogen, of het nou spaargeld, vastgoed, aandelen of crypto is, standaard met 4% per jaar groeit. Effectief betaal je dus 30% x 4% = 1.2%.

Naast dat dit ze werk scheelt, kwam het de smerige joden van de belastingdienst wel handig uit toen een paar jaar geleden alle spaarrentes richting de 0% gingen, maar mensen nog steeds wel 30% moesten betrekken over 4% rendement dat ze niet eens kregen.

Er geldt een belastingvrije voet van €25k (wordt 30k) en alle schulden, ook DUO, zijn aftrekbaar.

Waarom lopen al die marokkanen hun kankersites te shillen onder hun 12 jarige fanbase?

Schenkbelasting: belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/schenken/schenking_krijgen/belastingvrij-schenken-vrijstellingen-2017/belastingvrij-schenken-vrijstellingen-2017-

Vermogensbelasting:
Vermogen = bezit – schulden. Studieschuld aftrekbaar: belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/vermogen_en_aanmerkelijk_belang/vermogen/wat_zijn_uw_bezittingen_en_schulden/uw_schulden/

Schalen vermogensbelasting
belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/vermogen_en_aanmerkelijk_belang/vermogen/belasting_betalen_over_uw_vermogen/grondslag_sparen_en_beleggen/berekenen_belasting_over_uw_inkomsten_uit_vermogen_vanaf_2017

Wees geen idioot en probeer vijf minuten te nemen om dit te begrijpen :D

Verder: BTC wordt belast tegen de waarde van de munt aan het begin van het jaar (=$700). Gebruik dit vooral om legaal belasting te ontduiken :)

VeChain

Hou op met die zooi.

Ik zou ook eens naar XRB kijken.
Eentje die in de toekomst bij de grote jongens gaat horen, naar mij mening.

Dit klinkt heel logisch.
Thanks voor de uitleg my man!

Thanks. Ik speel op safe, in zoverre dat kan met Crypto, maar 10% van mijn portfolio gaat sowieso naar dit.

Zijn tyfus veel mohammends en joessoefs die allemaal naar crypto gaan.

Ignore dat anders wordt je helemaal gek. Zodra ik binnen ben naai ik eruit zodat ik niet hoef te zien hoe veel geld die ratten hebben.

maak me geen zorgen. Mocros zijn te dom om markt te begrijpen. Kijken niet verder dan ltc en verge.

Ik zal volgend jaar in één van m'n lambo's wel langsrijden.
Succes met jullie 2-5x gains

tuurlijk. alleen gaat deze wel weer terug naar 17 cent voor dat ie 1$ word

deze maand met 1800eu ingestapt nu al 4x kan niet klagen jonges #studentenleven laat lekker
all die achmedjes werken voor 8 eu p/h terwijl wij gains maken

Screencapped

Doe mee met de apex ico en de nex ico bij neo

maar de vraag is of je iets op hoeft te geven in 2018, als je nog niks op 1 Jan 2017 had.

volgens mij hoeft dat niet, dus hoef je niks te betalen (tot 2019)

Jongens, zit er iemand in de Bankex ico? Goed j/n?

20 euro in verge en het is al 37 waard
lambo wanneer?