Béarnaise is the greatest steak sauce in the world

Béarnaise is the greatest steak sauce in the world.

Other urls found in this thread:

sv.wikipedia.org/wiki/Mem
twitter.com/NSFWRedditVideo

inb4 purist faggots ruin the thread by insisting NO TRUE STEAK should have a sauce

I love Bernaise. I tried to find some today for my steak but no luck so I opted for a peppercorn dijon

...

FINGAL YOU ARE MINE!!!!

you get a cookie covered in lard if you get the reference

Ketchup is better for steak.

>find

why didn't you just make it yourself?

YEEEESS!!!!! It's standard in sweden with my family sitting outside in the evening sun. Grilling some steaks and cooking potato gratan and then sitting down with your folks to enjoy it all with some bea on the side...

Oh fuck I can't wait until summer

>bea
Sämsta svenska mémet. Worst Swedish meme.

häng dig

>meme

Hur fan kan du mena att en sås är en jävla meme?

Begå sudoku

Hoppas du får ketchup på tröjan din tjocka horunge

Var snäll att prata ordentlig svenska. Det heter mém.

Var snäll att hoppa i sjön bea hater

Var på väg att kalla dig en hanrej men jag argumenterar inte med fina siffror.

God, I'm glad I live in a country where denigrating great, and that's the operative word, beef, with a cream sauce would be tantamount to sacrilege.

Alltså frågan är ju hur du kan tycka att bea är en meme? Vad käkar du för patrician såser?

Sounds like the ramblings of some chump who's never had a healthy helping of bea with his rare pepper steak.

Nog visst fan är det en mém. Kan ju inte förtära stek nånstans i landet utan en kanna bearnaise på sidan.

Aha så du tror du är cool bara för att du kan käka en torr jävla stek istället för att tillföra allt gott i världen till den?

>torr stek
Inte mitt fel att du käkar välstekt kött som en plebej. Anländ på min nivå.

Nej tack alltså, jag stannar med min bea. Käkar rare när jag känner för det men annars är det medjum med bea som gäller.

This thread has been taken over by swedish meatballs

He's accessed AGAIN

Lärkflörp smärrëklånk flûppëfjut fläggëhörp snörp

>inte kryddsmör
>inte tryffelaioli
>inte mojo rojo
>inte grönpepparsås
Föranleder bild. Ät den, din jävla frankofil.

Sure sounds like norrbagge.

Sa jag att inte käka ovannämnda eller? Försvarar bara det faktum att bea fan inte är nån mej-mej

ole dole doff din jävel!!!

min svävare är full av ålar

bea är kungen av såser. men när jag ser den på pizza mår jag lite illa.

Nja alltså i rätt mängd med kvalitets fyllning kan det vara riktigt najs men för mycket blir lätt bara slabbigt

Bea är en jävla mém som smittar mellan småstadspatrask som tror att den kommer ur en påse pulver, blandas med mjölk och avslutas med margarin. Om det kommer ur en slabbig hink är det dragonmajonäs. Om den yttermera kan ligga på nybakad pizza utan att spricka är det xantangummidragonemulsion. Alla dessa sjukliga avarter är oåterkallerligen införlivade i Byggare Bobs beamém. Skit samma vad det smakar eller vad det är, bara det kallas bea så är hans feta radhusarsle nöjt!
Följ inte slödderströmmen. Våga vägra bea.

Patriarken vill ha sky. Och kanske lite nyriven tryffel.

I had Bernaise sauce once at a restaurant. It was heavily whipped, almost foamy, and didn't have much taste.

Did I just get a shitty Bernaise?

libanon.....

Tänker ju inte neka dragonmajonäs teori du skriver men jag är dock ingen fet radhusbo utan en hederlig svensk stugbo som bara efter en 40 min
resa in till konsum kan sitt på sin altan och av njuta en bit fläskfile utan att behöva oroa mig över vad för klass min mat har. Fan ta alla som sätter
upp regler för vad som käkas eller inte! Man får ju fan int eänns käka tacos i det här jävla landet längre, för då är man tydligen en mes.

ITT: bork bork

Yeah sounds shitty if it was tasteless. Maybe if you're american you might be used to taste enhancers in everything?

proletariat svin som du borde inte få äta bea eller pizza

mörda dig själv, min man.

that's offensive, we're a people not a muppet costume.

Håll käften din jävla kärring, jag käkar vilken pizza med vilken fyllning jag vill

Hur fan kan du dissa såna här grejer

(Syftar på fylling degen ser fan torr ut)

>inte rödvinssås
>inte gorgonzolasås
Du är inte ett dugg bättre än idioten du käbblar med.

fuck off swedes this is an english site

take it to

Blås det ut ditt arsel, skitskinn.

Idioten här! Jag vet i alla fall att det är nå jävla dragonmajonäs jag käkar men den här andra fittan tror ju att han är nå finsmakare.

erfarenhet. äter man pizza i Sverige så ska man äta nöt-kebab pizza varje gång annars vete fan vad pizza turkarna lurar i dig.

Tja, man har ju haft riktigt jävla otur några gånger men broder mehemet på hörnet brukar fan slänga på bra lagade grejer

not any more. fittnylle. kolonisera mera!

buhu fjantskalle hahahahaaha tönt lixom

Stor emigrering från flashback säger jag!!!!

>om inte 'allt gott i världen' == hinkbearnaise så är man en jävla finsmakare
>det skulle vara något dåligt
Lådvinsfyllo med 240 detekterad. Gå och degenerera någon thailändsk turistort i stället. Medtag livstidsförbrukning Lohmanders, Du vill ju riskera äta "konstig mat"...

käka det här, vad sägs om *zzzziiiiippppp*

steak? whisky-butter. nothing else.

Men sluta för fan sitter ju här och blir ledsen

Is 'meatball nigger' an effective slur for swedes?

svennebanan

>Bearnaise thread
>Turns into Sweden general

Why are Swedes to obsessed with "bea"? Was there a French annexation when I wasn't looking? Why don't you move to Béarn if you like it so much?

Bra skit detektor du verkar ha där, sa väl alrig att bea är för finsmakare. Är bara gott alltså, har inget emot att prova nytt men när jag sitter hemma på altanen då är det fan bea som gäller.

Ah jag snackade med din morsa och hon var jävligt sugen igår kväll

>pizza
>"""fyllning"""
Pålägg för fan. Det är ingen jävla mosrulle, din hanrej.

Most posts are shitting on the one beacuck.

>Why are Swedes to obsessed with "bea"?
It's a fucking mém in Sweden. This thread proves it. And it has very little to do with the french original anymore.

Sugen på lite bea? Inte klandra för det, inte.

Aa god bea med dragkedje förslutning

Mmm, och lite sär skrivning på det också. Det är nice.

Är ju för fan ingen knäckebrödmacka

Mest fläskfilén faktiskt, men såsen gick också ner. Slurp, slurp.

Totally in agreement OP. And if you add a little ketchup to your bearnaise sauce then you get a sauce even greater!!!

Fan då att man inte pallade renskriva en Veeky Forums post

Fjantskalle status = Henrejad

Kan du inte bara skriva rätt första gången, din dundrande klåpare? Behärska ditt modersmål för bövelen.

>behöva renskriva
begå livet av dig favä

Aa fan råkade särskriva, har fan inte ens något att göra med bea och det är det jag förspråkar era idioter

Tror ni är några finsmakare bara för att ni nekar bean, är ena jävla hanrejar hela bunten.

Du är småstadspatrask som inte ens kan skriva ordentligt. Det säger mycket nog om personerna som håller sämsta sortens bearnaiseimitation för 'allt gott i världen'. Fortsätt sörpla xantangummi och växtlipider din degenererade lantis. Din åsikt är ogiltig.

>t. hanrej

Yakiniku marinade taste better than any sauce I've used. Only slightly annoying thing is that you need to dip each piece as pouring over it just gets all over your plate without much on the steak

Sörry, dis is de Svedish djenerall.

Bra argument, skönt att du är så jävla patrician med din fina mat då som inte är bea. Ha så kul i din trånga lägenhet medan jag sitter på en brygga vid havet.

>Amen durå

>antyder att han ens ätit bearnaise i hela sitt liv
Den kommer inte ur en påse, lille pôjk. Din innehåller äggulor, schalottenlök, vinäger, vitpeppar, färsk dragon och körvel. Det är en sorts ätliga gröna löv. När du lämnar byhålan kanske du råkar stöta på riktig mat. Bli inte rädd.

Jag har då käkat fin bea. Men jag kan ju isåfall också säga att jag käkat xantangummisörja vid många middagar. Tar väl och kör in till storstan och bränner ekonmin på lite högklassig bea i sommar då.

Blir ju jävligt lack på alla jävlar som sitter och tycker att bara för att de kan säga att billiga såser är billiga så har de nån form av finare smak. Är ju precis som /mu/ fast med mat kritik den här boarden.

DU e en meäm din kuksugare. bea är ingen djävla "ny" trend som kommer att gå över. käkat hemgjord bea i mer en tjugo år nu och kommer fortfarande kaka bea när du dött av AIDS, neger.

>t. dansband och lohmanders
Ja, alltså hur vågar folk ha några som helst lägstakrav på ett entusiastforum! Upprörande! Avgå, ALLA!

---

Är du riktigt frisk?

Bra skit min man

Lyssnar fan inte på dansband men har väl käkat lohmanders ett par gånger och har ju inte suttit och gnällt. Klart som fan du får ha krav din fjant men din åsikt blir ju inte mer intressant för att du kan säga att skit är skit.

Mém har inget med övergående fluga att göra. Snarare motsatsen. Utbilda dig, plebej. Det är så jävla symptomatiskt att en lägre stående beasörplare inte förstår ens enstaviga ord men lik jävla-förbannat inte kan låta bli att använda dem ändå.
Jag skedmatar dig av lika delar förakt och ömkan:
>sv.wikipedia.org/wiki/Mem
>En ur kulturarvet utbruten enhet, hypotetiskt sett analog med en specifik gen, och lydande under samma naturliga urval beroende av sina fördelar inom den egna idéfenotypen för sin överlevnad och utbredning i kulturmiljön".

>Lyssnar fan inte på dansband
Tala om för farbror, var gjorde /mu/ dig illa?
>inb4 sven-ingvars är inte dansband

>Jag är så jävla utbildad att det är en av min huvudpoänger i mitt argument

Patetiskt

ska vi sitta och leka snällt och tänka på alla kultur-dödfödda barn som aldrig kommer att haja gräjen med riktig mat istället? gå tillbaka till fejsbok och stanna där, slödder.

>mat kritik
Sär skrivningskucken funnen.

Hahahaha, har väl sett Swedish Dansband main tråden?

Grattis

Ja nej nu blir jag fan sugen på att gå och ta en grandiosa alltså.

Det är för fan din missuppfattning av begreppet som är central. Om du ska motsäga normalbegåvade människor som fullt korrekt kallar ett fenomen för mém så får du väl för helvete begripa vad det betyder innan du uttalar dig?
Ta dina alternativa ordalydelser och kör upp i dina alternativa fakta. Använd din korvmojsbea som glidmedel. Det är mer angenämnt är förtäring av densamma.

död åt dansband, schlager och dess sympatisörer. kan inte vänta på att alla gamlingar ska dö så vi kan bli av med skiten

why don't you move to hamburg americuck?